|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2323 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Scenariusz lekcji języka niemieckiego "Deine Lieblingsmusik" Lekcja adresowana jest do uczniów klas gimnazjum , liceum, technikum posiadających umiejętności językowe na poziomie średnio zaawansowanym.. Lekcja uwzględnia kontekst międzykulturowy, zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych. Na lekcji realizowana jest ścieżka europejska. Uczniowie wykazują się umiejętnością uczestnictwa w dyskusji, swobodnego wyrażania własnych opinii, interpretowania i komentowania przedstawionych faktów. Uczniowie ćwiczą na lekcji trzy sprawności językowe: czytanie, słuchanie, mówienie. Lekcja przeprowadzona jest w języku niemieckim. Czas trwania lekcja: 45 minut Cele lekcji:
- Poznawanie upodobań muzycznych młodzieży niemieckiej ( czytanie krótkich tekstów w gazecie młodzieżowej)
- Poznanie słownictwa związanego z tematem "moja ulubiona muzyka"
- Mówienie o własnych upodobaniach i zainteresowania muzycznych
- Słuchanie piosenki z niemieckimi słowami i dyskusja na jej podstawie
- W nawiązaniu do słów piosenki ustne tłumaczenie kilku definicji słowa "Grenze" granic –podawanie przykładów w języku niemieckim do poszczególnych definicji
Metody: komunikacyjna Formy pracy:
- Praca w plenum
- Praca samodzielna
- Praca w grupach
Materiały i środki dydaktyczne: kserokopie tekstów z niemieckiej gazety młodzieżowej , płyta CD Analiza przebiegu jednostki lekcyjnej:
- Krótkie rozgrzewki językowe nawiązujące do tematu
- Wprowadzenie tematu
- Zapoznanie uczniów z nowym słownictwem
- Uczniowie samodzielnie czytają wypowiedzi niemieckiej młodzieży na temat ich upodobań muzycznych
- Wspólne podsumowanie przeczytanych wypowiedzi
- Uczniowie robią krótki quiz, umieszczony w kserokopiach
- Pytam uczniów, czy wymienione przez młodzież niemiecką grupy i wykonawcy muzyczni są im znani i czy pokrywają się z ich upodobaniami
- Uczniowie słuchają znaną już im piosenkę polskiej grupy ale z niemieckimi słowami "Keine Grenzen"
- Pytam uczniów o znaczenie słowa "Grenze"
- Podaję uczniom kilka definicji słowa "Grenze" ( zapisuję wszystkie definicje na tablicy )
- Wspólnie w plenum tłumaczymy te definicje – jak uczniowie zrozumieli podane znaczenia ( możliwość tłumaczenia fragmentów definicji w języku polskim )
- Uczniowie tworzą grupy – zadaniem każdej z grup jest znalezienie przykładu do każdej z definicji słowa "Grenze" ( przykłady w języku niemieckim)
- Każda z grup odczytuje swoje przykłady
- Zadanie domowe – uczniowie maj a w domu za zadanie przetłumaczyć na język polski niemieckie słowa piosenki "Keine Grenzen"
Autor scenariusza Mariola Charyton Bibliografia:
Gazeta młodzieżowa "Das Rad" Płyta CD zespołu ich troje "The Best of ich troje" Landeskundebogen "Grenzen", Goethe – Institut, München 1999 |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|